כותרת

וְכָךְ לָקַח לִי שִׁשִּׁים שָׁנָה תְּמִימוֹת עַד שֶׁהֵבַנְתִּי, כִּי הַמַּיִם הֵם הַטּוֹב שֶׁבַּמַּשְׁקָאוֹת, וְכִי הַלֶּחֶם הוּא הַטָּעִים בַּמַאֲכָלִים, וְכִי אֵין עֵרֶך אֲמִתִּי לְאָמָּנוּת כָּלְשֶׁהִי אֶלָּא אִם תַּחְדִּיר מְעַט אשֶׁר לְלֵב הָאָדָם. / טאהא מוחמד עלי מערבית: סלמאן מצאלחה יולי 2011


יום ראשון, יולי 31, 2011

"רוטשילד פינת תחריר".


"רוטשילד פינת תחריר".
ביום שישי בשדרה הקרין איתי אנגל את סרטו על המהפיכה במצריים , לרגע זה נראה כל כך טבעי, לצד זה היתה התרגשות גדולה , להקרין סרט על המהפכה במצריים וצעיריה, בלב תל אביב מול מאות צעירים משוכני מאבק האוהלים .
זה כשלעצמו מעבר לכל דמיון  ,לכאורה עולמות שונים ,למעשה שני עמים שזועקים די על כל מה שמתקיים .
כי בסופו של יום כולנו בני אדם .

ההקרנה התקיימה מול מסך גדול והמארגנים הכריזו שכאן נפתח  קולנוע "המאבק " תרומת אגוד תסריטאים ואנשי הקולנוע למען כל המהפכה העממית הזו שלנו.




איתי אנגל פתח והקדים בדיבור שלפני הסרט :
 "יש  פה כמה מטרים מאיתנו כרזה ענקית שכתוב בה "רוטשילד פינת תחריר". 
במקום אחר בעולם יש כרזה "פוארטה דה סול פינת תחריר" זו הכיכר הכי גדולה במדריד ושמה יש כבר יותר מחודש אלפי צעירים ,בספרד יש 20% אבטלה ובקרב הצעירים יש כבר יותר מ40% זאת אומרת תחריר מדליק את העולם.
תחריר מדליק את העולם  ומצית את הדמיון.
לפני שאני אתחיל לדבר על מה שהיה שם אני רק רוצה קצת להכניס לפרופורציות, דפני שבאמת יש לה את הזכות הגדולה לכל מה שקורה פה אמרה באחד הנאומים שלה משפט מאוד חזק  "אם אתם לא תלכו עם מה שאנחנו רוצים אנחנו נעשה לכם תחריר ".זה חתיכת משפט.
תחריר במצריים  הסיפור קצת שונה, אנחנו נלחמים נגד מי שבחרנו ,אנחנו רוצים לשנות .
שם זו דיקטטורה שיורה בהם ומפרקת את האנשים במכות רצח , הרגו יותר מ800 אנשים שיצאו לרחוב הם רצו להדיח את מוברק .
 פה לא היו מכות ויריות אבל בכל זאת יש פה כמה דברים שבאמת מציתים את הדמיון.
 המחשבה שמישהו יהיה לו  say בבחירה של המנהיג  שם  במצריים עד ההפיכה בלתי נתפס לחלוטין .






מה שחשוב לכם לדעת על תחריר, לפני חצי שנה כולם היו שם ברחוב היו ליברלים,היו אחים מוסלמים, היו  פאנטים עוד יותר מהאחים המוסלמים, היו  קופטים, נוצרים ,היו נשים נוצריות, היו הומואים כולם הסתובבו ביחד.  
אף אחד לא היה פסול מלהיות שם. הם לא הרביצו אחד לשני, מקסימום הם העבירו דרבוקות אחד לשני זאת  אומרת כולם היו ביחד לא היתה בעיה.
היו שם גם אנשים שלא אוהבים את השלום עם ישראל ,היו שם אנשים שצילמתי שהלכו עם שלט "אני בעד השלום עם ישראל"  כולם  היו שם, כל הדעות היו שם.
ובארץ היו פרשנים שכמו פרשנים,נמצאים באולפן ומדברים על מקומות שאף פעם לא הגיעו אילהם, מפרשים אנשים שאף פעם לא פגשו ,הם כנראה  שלפו מתוך המחאה הגדולה הזו בקהיר איזו נקודה שהתאימה להם.
 היה פה רושם בישראל בזמן המהפכה במצריים,  אני לא האמנתי שחזרתי  וקלטתי מה קורה כאן
שכל המהפכה הזו יש לה איזה יעוד להשמיד את ישראל , רעיון נגד ישראל, אנטי ישראל כאילו אין   משהו אחר שם.  שזה בולשיט  זה  פשוט  לא נכון.
 ברור שאפשר למצוא את הבן אדם שדורך על דגל ישראל ואז  להגיד שזו תמצית המהפכה, זה לא נכון.
יש  שם הכל .כמו שפה יש עכשיו אנשים שמחפשים למצוא משהו ולהגיד הנה ככה זה מה שאנשים רוצים.
 והכי חשוב זו היתה מהפכה של העם  במובן הזה שהם הקפידו מאוד לו לתת לאף אחד להיות גיבור המהפכה. לא נתנו  לאל אף אחד לנכס לעצמו את המהפכה.



היה מרתק לשמוע אותו מספר על התהליכים על עשיית הסרט ועל הקווים המקבילים שיש למהפכות הצעירים בעולם,  העובדה שלא היו שם גיבורים במהפכה ,שהיה שם כוח עממי אותנטי ועד היום הם מקפידים לקיים משמרות בככר ששומרים ומוודאים שהם יקבלו את כל מה שדרשו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח לתגובתכם!
בתיבה "הגב כ:" ביחרו באפשרות ,שם/כתובת אתר
והכניסו את שימכם.

©Copyright 2009 -Nino Herman All Rights Reserved
כל הזכויות שמורות © לנינו הרמן.
אין להעתיק או להפיץ תמונה, תמונות או קטעים מתמונה בשום צורה ובשום אמצעי, לרבות אמצעי אלקטרוני או טכני, ללא אישור בכתב מנינו הרמן. שימוש בתצלומים, העתקת כתוב, סיפורים או רשימות בכל צורה ואופן ובכל אמצעי כפופה לקבלת אישור מהכותב או מבעלי הזכויות.

All images in Nino herman Blog except where noted, are the exclusive property of Nino Herman and are protected under international copyright laws. The images may not be reproduced, copied, transmitted or manipulated without the written permission of the author. If you wish to use any of the images in this Blog, please contact Nino Herman email: Ninoherman@gmail.com